⠀Forged in Fire
A dutch/english medieval fantasy RPG
Welcome to Forged in Fire

Forged in Fire is a high fantasy role-playing game, which is set in a world where legends come alive. Dragons exist, magic is at the tip of your fingers and the lands are beautiful beyond imagination. Join us in a journey throughout Avalance. Create your character and allow yourself to be surprised by the many adventures that lie ahead. Where one moment your character might be on its way to finding love, he could encounter a dragon or a unicorn the next. Nothing is impossible in these lands.

Current Season

WINTER

As winter arrives, the temperature lowers and the Highlands are covered in a blanket of snow, while the rest of Avalance deals with more rain and periods of wet snow.

Current Event

A Reign of Destruction

The people of Avalance wonder whether they have a new problem on their hands as the rain keeps crashing down from above. As if that wasn't enough, the King starts raising their taxes, taking from what little they have left.

Account switch

Username

Password

Credits

Copyright ©2020 by the FiF team
All rights reserved. No part of these texts may be reproduced, distributed, or transmitted in any form or by any means without the prior written permission of the staff. All images and characters belong to their respective owners and may not be reproduced, copied or altered without written permission.

ik ben hier zo klote druk mee geweest red mij uit fif hel, jk bbys love u all
Special thanks to Kiki for our profiles and Wazilikie for our Sigil designs.

The site works on all browsers, but is best viewed in Google Chrome.

Go down
The cold never bothered me anyway X10
Esmée
49

Character Sheet
Magic: None
Occupation: Merchant/fraud
Kailee Rietz
Kailee Rietz
Avalance Citizen

The cold never bothered me anyway Empty The cold never bothered me anyway

on Tue 20 Aug 2019, 15:39

Luid zuchtend en ontevreden zat Kailee op het brede paard dat hij meegenomen had buiten een inn in Caer Scion. Hij zou het paard heus wel terug vast zetten als hij terug was, maar zolang zijn tante hem geen paard kon bezorgen zou hij er blijven stelen om zich te vervoeren in the Highlands. De jongeman had zijn tante Aspen bezocht in Caer Scion omdat er weer een jaar voorbij gegaan was sinds zijn moeder en haar zus overleden was. Hij bezocht haar dan altijd even omdat hij wist hoe moeilijk ze het er mee had. Alsof de reis van Wineport naar Caer Scion nog niet vermoeiend en lang genoeg was, had zijn tante gevraagd om mee een oude vriendin te gaan bezoeken in the Last Hearth. Nee zeggen kon hij moeilijk, dus had hij maar ja gezegd.

Omdat het paard van zijn tante ondertussen toch wel al zeven eeuwen oud moest zijn - niet letterlijk, maar het beest had al lang de leeftijd bereikt om de pijp te geven aan Maarten - verliep de reis enorm traag. Ze waren nu de tweede dag onderweg en hadden halverwege een keer kamp moeten opslaan. Voor zijn tante was dat geen probleem, ze was gewoon aan dit klimaat, maar de jongeman had toch de hele nacht liggen vloeken en rum drinken om zich warm te houden. Terwijl hij aan dat avontuur aan het terugdenken was, zag hij de stad in zicht komen. "Kom", spoorde hij zijn tante aan terwijl hij zijn paard de sporen gaf om sneller daar te zijn.

Terwijl zijn tante bij haar vriendin zat, had de jongeman besloten om wat van de stad te gaan ontdekken. Hij had geen zin om bij twee oudere dames te zitten en naar de recentste roddels te moeten luisteren. Hij maakte liever zelf wat mee. Kailee duwde de deuren van een inn open en nam plaats aan een tafeltje. Hij vond de mensen hier maar vreemd. Hij miste Wineport al, merkte hij. Omdat hij een beetje slechtgezind was over hoe lang de rit terug naar daar zou duren, bestelde hij redelijk kortaf en onvriendelijk de specialiteit van de streek en rum. Hij had toch gehoord dat de mensen hier ook bruut waren, dan zouden ze best wel tegen een slecht gehumeurde handelaar kunnen. Wie weet zou hij hier later nog was spullen vinden die hij mee kon nemen om in Wineport te verpatsen. Het mes dat op tafel lag, stak de jongeman subtiel achter de riem van zijn broek. Hij zou zich kunnen beschermen als iemand hier het niet goed voor had met 'toeristen'.

+ Karina

Last edited by Kailee Rietz on Thu 22 Aug 2019, 23:26; edited 1 time in total

The cold never bothered me anyway 07kWXbq
Linn
7

Character Sheet
Magic: Spiritwalking
Occupation: Lady of Last Hearth
Karina Lochlain
Karina Lochlain
Avalance Citizen

The cold never bothered me anyway Empty Re: The cold never bothered me anyway

on Tue 20 Aug 2019, 19:25
Fall deeper and deeper; the sirens are singing your song

She leaned against the bar, making small talk with the owner of this inn. The people of the Last Hearth knew each other very dearly and it was important for her, as their lady, to keep these connections with her people. When she entered a room, the woman never went unnoticed. It was true she often turned heads, even at the age of 41, and it only happened rarely that her own people didn’t smile at the sight of her. The woman took a glass of rum to her lips, as her eyes darted away from the innkeeper, as a strange young man stepped in. Everyone knew he didn’t belong here, and for a second many eyes were pointed at him. The Last Hearth wasn’t exactly known for its hospitality. Although she continued her conversation calmly with the man behind the bar, she couldn’t help but keep her attention fixated on him as well. It didn’t go quite unnoticed to her, that he took a knife off the table.

She stopped another man who had seen him from acting too violently, for she had already seen him tense up, ready to confront the boy. Perhaps it was best to see what the stranger had in store, so the woman quietly stepped towards the table. “So..” She slowly pulled the chair across from him away from the table, after which she sat down. Karina folded her hands in front of her, leaning her head on them. She stared at him with piercingly blue eyes, a small smirk appeared on her face. ”Were you raised to just take what doesn’t belong to you?” She quietly gazed at him, as if she was studying his face. Did he know that here in the north, they usually weren’t too kind to thieves?
Kailee

Esmée
49

Character Sheet
Kailee Rietz
Kailee Rietz
Avalance Citizen

on Tue 20 Aug 2019, 21:55

Hij zette het glas aan zijn lippen en nam een slok van de rum. De maaltijd die hij besteld had werd gebracht en een beetje minachtend sloeg Kai de ober gaande. Hij haalde zijn neus een beetje op voor het eten, maar plantte zijn vork er dan toch maar in om een hap te nemen. Hij had geen idee wat het was, en dat was misschien maar beter zo vond hij zelf. De jongeman merkte dat de mensen rondom hem niet tevreden waren met zijn aanwezigheid en gedrag, maar ontzettend veel deed het hem niet. Hij had een mes achter zijn riem gestoken voor als iemand wat zou proberen. De man voelde zich baas waar hij ook maar kwam, een eigenschap die hem al meermaals in de problemen gebracht had.

De bruinharige man keek op toen iemand de stoel tegenover hem naar achter trok. Hij trok een mondhoek op toen hij de houding zag waarin ze ging zitten tegenover hem. Belerend. Daar was hij geen fan van. Hij at respectloos verder terwijl ze aan het spreken was. Na een ongemakkelijke stilte gehouden te hebben waarin hij oogcontact maakte terwijl hij zijn mond aan het leegeten was. "Ofcourse not, who raises their kids like that?" antwoordde hij terwijl hij een nieuwe hap op zijn vork schepte en in zijn mond stak. Hij spoelde de hap door met rum en keek de vrouw opnieuw aan. "And I'm not taking anything that doesn't belong to me. If you're referring to the knife, I'll leave it behind when I get up and walk through that door", zei hij, met zijn hoofd knikkend naar de deur van de inn. "I'm just not planning on being murdered by a bunch of savages."

Last edited by Kailee Rietz on Thu 22 Aug 2019, 23:26; edited 1 time in total

Linn
7

Character Sheet
Karina Lochlain
Karina Lochlain
Avalance Citizen

on Wed 21 Aug 2019, 12:48

He was definitely the odd one tonight, the one who didn’t belong in a place like this. Karina was sure of the fact that he wasn’t even from the Highlands and this only became more clear when she heard his accent. No, he definitely wasn’t from around here. Most likely from somewhere south, she guessed that he was from The Evergreen. When he took a knife from the table, to subtly place it behind his belt, she wasn’t the only one to notice. The men around him were definitely eyeing him, for the folk of the Last Hearth wasn’t too fond of outsiders. She had to simply raise her hand in order for the men not to act upon it right away, as she rose to her feet and made her way towards the table he was sitting at.

She calmly waited, not at all awkward for the silence between them after she had asked him the question. Her ice blue eyes just pierced through his soul, waiting for him to make his comment. He better be careful. His words made her slowly raise an eyebrow, as she stared at him with no clear emotion in her eyes. ”Savages..” she tasted the word on her lips. Was that really what he thought of them? She unfolded her hands, now leaning against the back her chair, straightening her back. ”Is that what you think of us?” Her words were spoken in a dangerously calm manner, as she broke eye contact to look around the room for a second.

”I’m going to give you the benefit of the doubt, to show you we’re no.. savages here. Put the knife back on the table.” Savages hmn. He could be happy they weren’t exactly savages. Maybe close to savage, but they weren’t like the men in the far north. They still had their rules, although she could imagine that for weaklings like the southerners those rules sometimes seemed a bit.. harsh.
Kailee

Esmée
49

Character Sheet
Kailee Rietz
Kailee Rietz
Avalance Citizen

on Wed 21 Aug 2019, 13:48

Haar stem klonk afstandelijker toen ze het woord savages herhaalde. Ze vroeg hem of hij echt zo over hen dacht, maar de jongeman besloot om geen antwoord te geven. Het was toch duidelijk wat hij dacht als hij het gezegd had? Kailee bekeek de vrouw terwijl ze haar blik door de ruimte liet gaan. Ze was een stuk ouder dan hem, maar zag er gezond en sterk uit. De mannen in de ruimte leken veel respect te hebben voor haar, dus hij ging er van uit dat ze wel een hogere functie had hier in the Last Hearth. Jammer genoeg had hij een gesprek aan respect voor autoriteit, dus hij zou zich niet van de wijs laten brengen door een invloedsrijke dame.

Ze gaf hem het bevel om het mes terug op tafel te leggen en zei dat ze zouden bewijzen dat ze geen savages waren. "I think you worded that sentence wrong", zei de jongeman met een opgetrokken mondhoek. "I would give you the benefit of the doubt to show me that you're no savages here by putting the knife back." Hij liet het mes nog even steken terwijl hij de laatste happen uit zijn bord opat en de rum achterover sloeg. Hij reikte naar zijn riem en haalde toen wat muntstukken uit een buideltje. Samen met het mes legde hij die in het midden van de tafel. "Another rum, please", sprak hij tegen de barman terwijl hij zijn ogen op de vrouw gericht hield. "And why did you decide to come sit across from me and lecture me about what I say and do?"

Linn
7

Character Sheet
Karina Lochlain
Karina Lochlain
Avalance Citizen

on Thu 22 Aug 2019, 23:40

The woman kept her piercing blue gaze on the man sitting in front of her, studying him quietly. He was still rather young, she would guess for him to be somewhere in his mid-twenties. He also appeared to be rather tall, even when sitting just in his chair, yet, that didn’t seem to impress her. A lot of people in the Highlands were tall, she had met men taller than him. He didn’t react to her reply about the part where he called them savages, not that it mattered to her. She decided not to go further into that aspect, to such a southerner she could imagine the citizen of the Last Hearth were viewed as savages. Oh, if only he knew how the men in the far north were.

He corrected her sentence, but she didn’t deem his words important enough for her to reply. The blonde now leaned against the back of her chair, her eyes darting down, following his every movement. One of the corners of her mouth slowly lifted up a little, as if she was glad he put the knife back. At least she didn’t have to make a big fuss about this, now. Hopefully he wouldn’t suddenly do something he would regret, because he definitely would. She lifted her chin a little, now a full smile appeared on her face. ”Because I would like to prevent you from stabbing one of my men.” That was why. She didn’t care for him, no, if he caused a fight in this bar, she was sure he would lose. But she didn’t want one of her men to get hurt in the progress.
Kailee

Esmée
49

Character Sheet
Kailee Rietz
Kailee Rietz
Avalance Citizen

on Fri 23 Aug 2019, 01:22

Hij had nog eerst even moeilijk gedaan, haar woorden verdraaid en gedaan alsof hij niet zou luisteren naar wat de dame van hem gevraagd had. Ergens ergerde hij zich wel aan deze vrouw, want hij had zelf helemaal niet eens gekozen om naar deze godvergeten koude plek te komen, maar hij had geen nee kunnen zeggen tegen Aspen. Dan had hij alleen in haar huis in Caer Scion gezeten, of de tocht van Wineport naar Caer Scion was nutteloos geweest en hij had meteen weer kunnen omkeren. Nee, nu zat hij hier, tegen zijn zin maar wel met een nieuwe rum voor zijn neus. Hij vroeg haar waarom ze besloten had om hem een speech te geven. De man keek op en hij zag dat ze een brede glimlach om haar gezicht had. Kai zette het glas aan zijn lippen en verstikte haast even in de rum toen hij hoorde wat ze zei. "Do I truly look like someone who'd stab one of these giants for fun?" vroeg hij haar. "I am not an idiot, I can tell that most of these men are taller and stronger than me. But I also know you're not fond of visitors around here, so I'm just trying not to get stabbed myself." Hij nam nog een slok en plaatste het glas neer op tafel. Met zijn vinger veegde hij een druppel af die zich een weg naar de tafel aan het banen was via de rand van het glas. "Now you've hurt my feelings by thinking I'd cause trouble out of nowhere. My mother raised me to be polite, believe it or not." Hij grinnikte en haalde een hand door zijn haar. Zijn humeur was wat bijgedraaid en hij ging nu het luchtigere pad op. "With whom do I have the honour of speaking, by the way?" Hij hield zijn hoofd een beetje schuin en keek de dame aan. Voor een halve seconde weken zijn ogen af. Het mes lag nog steeds in het midden van de tafel en mocht het zo zijn dat een van de mannier hier hém wou aanvallen, kon hij het nog altijd grijpen om zichzelf te verdedigen. Zoniet zou hij het daar mooi laten liggen om geen confrontaties uit te lokken.

Last edited by Kailee Rietz on Fri 23 Aug 2019, 13:02; edited 1 time in total

Linn
7

Character Sheet
Karina Lochlain
Karina Lochlain
Avalance Citizen

on Fri 23 Aug 2019, 12:27

When he asked her a question, she quietly let her eyes travel up and down, as if she was considering her answers. The fact was, she wasn’t too sure if he looked like the kind of idiot who stabbed giants for fun. It wasn’t like he would be the first person from the South to go crazy on one of their men, eventually finding himself dying an almost similar death. The men of the Last Hearth weren’t too kind to people who turned on them, especially not those from outside of the city. An eye for an eye. Everyone knew that rule here. ”I’ve always been told not to judge a book by its cover.” She spoke. She couldn’t know what was going on in his mind, if he had come here just to throw knives at her men.

”I do not know how you were raised,” she spoke calmly, raising her hand a little to the bartender as to ask for another rum for herself. The person behind the bar quickly tended to her needs and she kindly smiled at the man. ”Thank you, Ingvar.” She thanked the man by name, for it was very common in the Last Hearth that everyone knew each other by name. The woman turned her gaze back on the man when he asked her to whom he had the honour of speaking. ”My name is Karina Lochlain,” she introduced herself, slightly curious if he would recognize her surname. ”And who are you?” She wondered if he would tell her his real name or not. It wouldn’t surprise her if he lied, after all.. he was a southerner.
Kailee

Esmée
49

Character Sheet
Kailee Rietz
Kailee Rietz
Avalance Citizen

on Fri 23 Aug 2019, 13:18

De jongeman had haar gevraagd of hij er uit zag als iemand die voor de lol mensen zou neersteken. Oordelend bij hoe lang het antwoord uit bleef en hoe cliché haar uiteindelijke antwoord was, wist hij dat ze zijn karakter veralgemeende en niet veel goeds over hem dacht. Hij onderdrukte de neiging om met zijn ogen te rollen en knikte enkel als reactie op haar antwoord. Never judge a book by its cover, dat was een leugen. Iedereen beoordeelde aan de hand van elkaars uiterlijk.

De luchtigheid die hij in zijn manier van praten geïntegreerd had, werd niet overgenomen door de dame tegenover hem. Ze wist niet hoe hij opgevoed was. Oké, fair enough. De jongeman keek toe hoe ze een rum bestelde en de ober mijn zijn voornaam aansprak. Ingvar, was een vreselijk noordse naam. Dan hadden ze in het zuiden toch wel betere namen. Hij kreeg een huivering als hij besefte dat hij half tot dit volk behoorde, bij bloed dan toch. Hij hield van zijn moeder, maar kwam ze maar ook gewoon uit the Evergreen. Kai had gevraagd met wie hij de eer had, en de vrouw zei dat ze Karina Lochlain heette. Die naam kende hij, zijn tante had er eerder nog over gesproken. Ze had hem verteld om geen problemen te zoeken in the Last Hearth met de Lochlain familie, vermits ze the ruling house waren daar. Hij lachte zacht in zichzelf, beseffend dat hij alweer niet voldaan had aan de eisen van zijn tante Aspen. "House Lochlain", zei hij. Hij maakte een sierlijk handgebaar met een mini buiging van zijn hoofd, om het in het belachelijke te trekken. "I didn't expect to run into the Lady of the Last Hearth." Ze had gevraagd wie hij was, en hoewel hij eerst een seconde een nepnaam wou opgeven, besloot hij toch maar eerlijk te zijn. "Kailee Rietz", stelde hij zichzelf voor. "My first time visiting the Last Hearth, although I've been to the Highlands before. I must say that they're a bit friendlier down in Caer Scion."

Sponsored content

Back to top